Monday, February 16, 2009

Osama Hamdan : Israel harus kembali kepada kefahaman terhadap perdamaian.

Ahad, 15/02/2009 Usamah Hamdan wakil Hamas di Lubnan mengatakan ekspansi Zionis bertanggungjawab iaitu kembali kepada kefahaman terhadap usul perdamaian. Beliau meminta agar Kaherah mengambil inisiatif tentang hal(perdamaian) ini, sepagai penjamin dan pengusul untuk sebuah perjanjian.

Hamdan menekankan dalam sebuah sidang akhbar Al-Jazeera semalam(14/2)bahawa Hamas telah mencapai kata sepakat dengan kaherah tentang faham perdamaian, beliau juga menjelaskan ketika mencari sebuah formula penyelesaian penangguhan Zionis itu tidak menandakan kefahaman mereka terhadap bahasa perdamaian bertujuan untuk merealisasikan cita-cita mereka terhadap Gaza disaat-saat akhir.

Dia juga dipetik sebagai berkata, “Pendirian kami jelas, kami telah mencapai kefahaman terhadap bahasa perdamaian untuk dilaksanakan, jika tidak penjajahan yang masih lagi berlaku akan menyebabkan lebih banyak masalah yang menyebabkan kegagalan terhadap perdamaian” beliau berharap agar pendirian Mesir jelas jika sekiranya kefahaman perdamaian dapat diinisisatif oleh pihak Zionis.

sumber : http://www.palestine-info.info/ar/
penterjemah : ibnu nashr


No comments:

ALQURAN & RECITATION

Quran Explorer - [Sura : 1, Verse : 1 - 7]